Știm că relațiile de muncă nu sunt întotdeauna ușoare, mai ales atunci când apar neplata salariului, neacordarea concediului de odihnă la cerere,  hărțuirea, discriminarea și, uneori, chiar concedierea ilegală. De cele mai multe ori, angajatul fie nu își cunoaște deplinătatea drepturilor garantate prin lege, ori alege să le ignore.

Mai știm și că nici procedurile privind pensionarea nu sunt ferite de greșeli. Statul, odată cu emiterea deciziei de pensionare, poate să nu ia în calcul totalitatea contribuțiilor reținute și vărsate la bugetul asigurărilor sociale.

În mod firesc, la stabilirea drepturilor de pensie se are în vedere principiul contributivității, iar dacă acesta este încălcat se poate formula contestație împotriva deciziei de pensionare în termen de 45 zile care curge de la comunicarea deciziei.

Cum vă poate sprijini un avocat specializat în dreptul muncii?

1. Consultanță juridică de specialitate în vederea negocierii, redactării și semnării unui contract individual / colectiv de muncă.

2. Asistarea și/sau reprezentarea la negocieri cu sindicatele sau patronatele din domeniul de activitate al clientului.

3. Consultanță juridică pe parcursul desfășurării raportului (contractului) de muncă.

4. În cazul apariției unor divergențe, avocatul va asista angajatul sau angajatorul într-o procedură amiabilă de soluționare a diferendului (de cele mai multe ori - mediere).

5. Avocatul poate face parte din comisia de disciplină a angajatorului și poate asista persoana cercetată disciplinar pe durata întregii proceduri. (internă și contencioasă)

6. Pentru salariat, în cazul în care a fost concediat fără respectarea dispozițiilor legale, se poate contesta decizia de concediere, obținându-se astfel: drepturile salariale și (eventual) despăgubiri, iar dacă se dorește, reîncadrarea în postul deținut anterior.

7. Pentru angajator se poate acorda consultanță juridică și asistare pentru concedieri individuale sau colective.

Știm că relațiile de muncă nu sunt întotdeauna ușoare, mai ales atunci când apar neplata salariului, neacordarea concediului de odihnă la cerere,  hărțuirea, discriminarea și, uneori, chiar concedierea ilegală. Atunci stii că ai nevoie de un avocat specializat în dreptul muncii.

DREPTUL MUNCII ȘI ASIGURĂRI SOCIALE